Sănătate și longevitate

De la o vreme încoace, primesc un spam cu subiectul ăsta: “Sănătate și Longevitate“. Spam pe care îl șterg cu religiozitate, printr-o mișcare elegantă a degetului mare (mă uit pe contul ăsta numai de pe telefon). Nu l-am deschis niciodată, habar nu am despre ce e vorba în el. Poate că nici nu e despre sănătate și longevitate. Poate că e despre hamsii conservate în lichid de frână. N-am deschis, n-am de unde să știu, nu mă pronunț.

Dar, după ce i-am dat delete a 74-a oară, mi-am dat seama că oamenii ăia chiar au gândit titlul ăla. Nu e așa, de-a proasta. Oricât de mult am crede noi că avem de-a face cu un pleonasm, nu e chiar așa. Cele două concepte trebuie să fie alăturate. Și sunt, cumva, inextricabile unul față de celălalt.

Dacă subiectul mailului ar fi, de exemplu, “Sănătate, dar doar pe o durată relativ scurtă a vieții dumnevoastră”, e clar că nu ar mai fi așa de atrăgător. Adică, mnoah, cine ar da click? Ce rost are să fii sănătos, dacă crăpi la 50 de ani, așa, plin de sănătate. Nu?

Sau dacă ar fi “Vă garantăm o viață lungă, dar plină de boli”. Păi cum vine asta? Degeaba trăiești o sută de ani, dacă răcești mereu și, în loc să îți iei stră-nepoții de la școală, tu îți târșâi șoșonii și îți tragi mucii agale, a nesimțire.

Deci: sănătate și longevitate.

Ca să fie clar.

Vă spun sincer că, până acum, eu am crezut că titlurile la spam erau generate așa, algoritmic. Te uiți și tu în AdWords, vezi ce se caută, trântești un tabel în MySQL, și-i dai tare, cu random. Ei, nu e chiar așa.

Să știți că în spatele acestor campanii – să le numim așa, deocamdată – se află niște oameni.

Care se gândesc.

Mult.

This Post Has 2 Comments

    1. Daca-l deschizi, sa-mi zici si mie ce e in el. Poate totusi nu e despre hamsii conservate in lichid de frana, desi…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *